මැණිකේ, කරුණාකර අපේ හදවත් බිඳ නොදමන්න!

Spread the love

දැන් ජැකලින්ට සිදු වූ දෙය පුනරාවර්තනය වීමක් යොහානි හරහා ද සිදුවනු පෙනේ. කෙසේ වෙතත් ජාත්‍යන්තර දක්වා ගිය ඇගේ කීර්තිය සහ ඉන්දියාව වැනි මෙගා වෙළඳපොළකට ලබා දිය හැකි දැවැන්ත මූල්‍ය අපේක්ෂාවන් සමඟ යොහානි යළි ශ්‍රී ලංකාවේ පාලනයට ගැනීම කිසිසේත් පහසු කාර්යයක් නොවේ. 

සත්‍යයට මුහුණ දෙමු: පසුගිය මාස කිහිපය තුළ යොහානි ද සිල්වාට ලැබුණු ජාත්‍යන්තර කීර්තිය හා පිළිගැනීම කිසිඳු ශ්‍රී ලාංකිකයෙකුට ලැබී නැත. ‘මැණිකේ මගේ හිතේ‘ ගීතය යූටියුබ් ඔස්සේ ප්‍රසිද්ධියට පත් කිරීමත් සමඟම ඇය ජනප්‍රියත්වයේ උච්චතම ස්ථානයට පැමිණියාය.

මෙම ගීතය සෑම විටම ලොව පුරා ජනප්‍රිය ගායක ගායිකාවන්ගේ ආකර්ෂණීය නාදය, ආදරණීය හඩ සහ සිනහව හා නිහතමානී පෞරුෂය සමඟ බැඳී ඇත.

මේ මොහොතේ මුළු රටම ආර්ථික වශයෙන් බංකොලොත්භාවයේ සහ සමාජීය වශයෙන් බිඳවැටීමේ අද්දර සිටින අතර, යොහානි තනිවම ධනාත්මක ප්‍රසිද්ධියක් ගෙන එයි‍. නොදැනුවත්වම වුවත්, ජාත්‍යන්තරව රටට ලැබෙමින් පවතින නරක ප්‍රතිචාර සඳහා වන්දි ගෙවයි.

ශ්‍රී ලංකාව ජාත්‍යන්තරව ප්‍රසිද්ධියට පත් ගායකයින් හෝ ගායිකාවන් බිහි කර නැත. ඉන්දියාවේ සංගීත විශාරදයින් විසින් එච්ආර් ජෝතිපාල වැනි ශ්‍රේෂ්ඨ ගායකයින් ඇගයීමට ලක් කළ ද, සුජාතා අත්තනායක ඉන්දියාවේ රසිකයින් අතරට පැමිණිය ද, කිසිදු අදහසක් නොමැතිව, දහඩිය නොහෙලාම යොහානි ලබා ඇති දේ විශ්මය ජනක ය.

ජිප්සීස් නායක සුනිල් පෙරේරා වරක් රූපවාහිනී සම්මුඛ සාකච්ඡාවකදී පැවසූ දෙයක් මට සිහිපත් වෙයි. ඔහු ජාත්‍යන්තරව ප්‍රසිද්ධ නැත.

‘‘අපි විදේශයන්හි සංගීත සංදර්ශන පැවැත්වූ විට අපි මුණ ගැසීමට පැමිණියේ ශ්‍රී ලාංකිකයින් පමණයි. යම් කිසි අවස්ථාවක විදේශිකයෙකු පැමිණියේ නම් ඔහු හෝ ඇය ශ්‍රී ලාංකිකයෙකු සමග විවාහා වූ අයෙක්. නැති නම් ශ්‍රී ලාංකික මිතුරෙක් සමග පැමිණි අයෙක්‘ සුනිල් පෙරේරා කීවේය.

සුනිල් පෙරේරා සෑම විටම සත්‍යය පැවසූ අතර, මේ කාරණයේදී ද ඔහු නිවැරදි විය. යොහානි පැමිණෙන තෙක් ජාත්‍යන්තර කීර්තියක් මෙතෙක් ශ්‍රී ලංකාවේ කලාකරුවන්ට නොතිබුණි.

කුහකකම 

බොහෝ ප්‍රසිද්ධ කලාකරුවන් යොහානිට සුබ පැතීම පවා නොකළ අතර ඇය විසින් ලබා ඇති අතිවිශිෂ්ට කීර්තියට ප්‍රතිචාර දැක්වූයේ සාමාන්‍ය කුහකකමෙනි. (ඔවුන් එසේ කළ යුතු යැයි නියමයක් නැති බව සැබෑය) නමුත් යොහානිගේ ගායන හැකියාව පමණක් නොව නිහතමානීකම නිසා ඇයව අගය කරමින් ලාංකික මෙන්ම ජාත්‍යන්තර ජනතාව යොහානි හදවතින්ම වැළඳ ගත්හ.

අනෙක් අතට, ‘මැණිකේ මගේ හිතේ’ ගීතය මුහුණමින් දෙපා සෙලවෙමින් සිටින මිලියන සිය ගණනක් වූ රසිකයන් ඊනියා සංගීත ලොක්කන් අමතක කර දමති. ඉදිරි දශක කිහිපය තුළ දේශීය සීමාවන්ගෙන් ඔබ්බට ජනප්‍රියත්වය ගෙන ඒමේදී යොහානි තරම් විශාල කිසිවෙකු නොසිටින බව පැහැදිලිය.

යොහානිට ප්‍රධාන ධාරාව ප්‍රතිචාර දැක්වූ ආකාරය අනුව, ශ්‍රී ලංකාවේ සංගීත ක්‍ෂේත්‍රය පුරා පැතිරී ඇති කුලල් කා ගැනීම්, කුහකකම්, බෙල්ල කැපීමේ එදිරිවාදිකම්, ඥාති සංග්‍රහය පැහැදිලිව දැකගත හැකි විය. නමුත් දැන් යොහානි ඒ නින්දා කරන්නන්ගෙන් කරදර වීමට නොහැකි තරම් විශාල ය. බිලියන ගණනක සංගීත කර්මාන්තයක කලාකරුවෙකු ලෙස ජනප්‍රියතාවයෙන් සහ වාණිජ ශක්‍යතාවයෙන් ඇය ඔවුන්ට වඩා වසර ගණනාවක් ඉදිරියට ගොස් ඇත.

සරල ගීතයක් සහ ආදරණීය ගායිකාවක්

මේ සියල්ල කියමින් අපි තවත් සත්‍යයකට මුහුණ දෙමු. යොහානි ඉතාමත් දක්ෂ ගායිකාවක් නොවන අතර ඇයට වඩාත් සංකීර්ණ හෝ සියුම් කටහඩක් ද නැත, එසේම මැණිකේ මගේ හිතේ ගීතය සංගීතය අතින් විශිෂ්ට ගීතයක් ද නොවේ. එය ඉතාමත් ආකර්ෂණීය, සරල හා තරමක් පුන පුනා කියවන ප්‍රිය උපදවන ගායකයෙකු විසින් ගායනය කරන ගීතයකි.

ජේසන් ඩොනවන්, රික් ඇස්ට්ලි, බිලී රේ සිරස්, කයිලි මිනොග් යනාදීන් කිසි විටෙකත් ඉහළ පෙළේ ගායකයින් නොවීය, සුවිශේෂී සංගීත හැකියාවක් ද ඔවුනට නොතිබුණි. නැතහොත් ඔවුන් ගායනය කළ ගීත අද්විතීය යැයි කිව නොහැකිය. නමුත් රසිකයන් ඔවුන්ට ඇලුම් කළ අතර ඒවා ඩොලර් බිලියන ගණනක් උපයා ගත් ක්ෂණික ජනප්‍රිය ඒවා විය.

සංගීතය මෙන්ම සංචාරක ව්‍යාපාරය සහ සමාගම් වැනි වෙනත් කර්මාන්ත ද එම රටවල සිහිවටන නිෂ්පාදකයින් ද එම සියළුම ජයග්‍රහණ වලින් ප්‍රයෝජන ලැබීය. ජනප්‍රියත්වය හාස්‍ය ජනක දෙයකි. ‘‘ඔබේ තරුව නැගී එන විට කිසිවෙකුට ඔබව වළක්වන්න බැරි බව‘ ඔවුන් කියන්නේ එබැවිනි. යොහානිගේ තාරකාව නැගී එන බව කීම ඉතා පහත් තැකීමකි. ඇය ඉහළට යන වෙඩි තැබීමේ තරුවකි. (අවම වශයෙන් මොහොතකටවත්) සෑම පිස්සුවක්ම මෙන්, මැණිකේ මගේ හිතේ සංවේදනය අවසානයේදී පහව යනු ඇත.

ඇත්ත වශයෙන්ම, සති කිහිපයකට පෙර බීබීසී හි ආසියානු ගීත ලැයිස්තුවේ අංක 09 ස්ථානයේ සිටි යොහානිගේ ගීතය‍ දැන් 13 වැනි ස්ථානය දක්වා පහළට ගොස් ඇත. කිසිඳු ගීතයක් එහි ජනප්‍රියත්වයේ සදහටම පවතින්නේ නැත. ඇය මේ වන විටත් උච්චතම ස්ථානයට ගොස් නැතිනම් ගීතයේ ජනප්‍රියතාවය හීන වෙමින් පවතී නම් ඉදිරි සති කිහිපය තුළදී එය එසේ වනු ඇත.

ගෝලීය සංගීත ක්‍ෂේත්‍රය තුළ ‘වන් හිට් වොන්ඩර්ස් – ‘One hit wonders’දුර්ලභ දෙයක් නොවේ. යූටියුබ් හි ජනප්‍රියතාව පමණක් දිගු කාලීනව වෘත්තීයමය සාර්ථකත්වයක් සහතික කිරීමට ප්‍රමාණවත් නොවේ. නමුත් යොහානි ඉතා පොහොසත් කලාකරුවෙකු කිරීමට ඇයගේ වර්තමාන ජනප්‍රියත්වයම ප්‍රමාණවත්ය.

Bigg Boss 15: Manike Mage Hithe singer Yohani makes Salman Khan sing her viral song (Watch)-SYT
යොහානි සුපිරි බොලිවුඩ් නළු සල්මන් ඛාන් සමග

ප්‍රයෝජනයට ගැනීමට නොහැකි වීම 

අපේ යොහානිගේ නොසිතූ ජනප්‍රියත්වය ප්‍රයෝජනයට ගෙන එය ශ්‍රී ලංකාවට වාසිදායක දෙයකට යොමු කිරීමට අප සමත් වී තිබේද? විශේෂයෙන්, විදේශ මුදල් සඳහා අප දැඩි ලෙස පීඩාවට පත් වී සිටින අවස්ථාවක, කොරෝනා ව්‍යසනයෙන් පසු ඇයව සංචාරක ව්‍යාපාරයේ සන්නාම තානාපති කිරීමට අපි පියවර ගෙන තිබේද? යොහානි විසින් ශ්‍රී ලාංකික කලාකරුවන් සඳහා විවර කර දෙන නව ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොලවල් හඳුනා ගැනීමට අපට හැකි වන අතර එමඟින් ඔවුන්ට ජයග්‍රහණ ලබා ගත හැකිද? නමුත්  එය එසේ නොවන බව පෙනේ.

පාර්ලිමේන්තුවේදී යොහානිගේ ගීතය වාදනය කිරීමට හෝ ඇයට සම්මානයක් යෝජනා කිරීමට වඩා ඇයගේ ජනප්‍රියතාවයෙන් ප්‍රයෝජන ගැනීමට උත්සාහ කිරීම ප්‍රධාන ප්‍රමුඛතාවක් විය යුතුව තිබුණි. නමුත් මේ අතර කාලය තුළ ඉන්දියාව යොහානි ආදරයෙන් වැළඳ ගත්තාය. බොලිවුඩයේ ජනප්‍රිය නිරූපිකාවක් වන අමිතාබ් බච්චන් මැණිකේ මගේ හිතේ ගීතයට නර්තනය කරන වීඩියෝවක් යොහානි ජාත්‍යන්තර අනුගාමිකයින් අතරට ගෙන ඒම පිළිගත හැකි කරුණකි. එය මේ වන විට යූටියුබ් හි මිලියන 150 ක නරඹා ඇත. ඉන්පසුව, යොහානිට ඉන්දියාවේ ප්‍රසංගයක් සඳහා ආරාධනා කිරීමට ඉන්දියානු සංගීත ක්‍ෂේත්‍රය ඉක්මන් වූ අතර, ඇයට ඉන්දියාවෙන් ලැබුණු ප්‍රසංග පෙර නොවූ විරූ ය. ජැකලින් ෆර්නැන්ඩස් සම්බන්ධ වූවා සේම ‘යොහානි’ ද ලංකාවට වඩා ඉන්දියාව සමඟ සම්බන්ධ වුවහොත් කිසිවෙකු පුදුම විය යුතු නැත. දක්ෂතා සම්බන්ධයෙන් ගත් කල ඉන්දියානුවන් ප්‍රධාන දඩයම්කරුවන් ය. නමුත් ඔවුන් කුහකයන් නොවේ.

යොහානි සහ ජැකලින්

වින්ග්මන් ඉන්දියාව

ඇත්තෙන්ම යොහානි මේ වන විටත් ඉන්දියාවේ ප්‍රධාන ටැලන්ට් සමාගම වන‘ වින්ග්මන්‘ (Talent Company Wingman) සමඟ ගිවිසුමක් අත්සන් කර ඇති අතර ඇයව කළමනාකරණය කරනු ලබන්නේ ඉන්දියාවේ සෝනු ලක්වානි විසිනි. එවැනි කළමනාකරණ ගිවිසුම් යටතේ යොහානිට ශ්‍රී ලාංකික අවශ්‍යතාවන්ට මුල් තැන දීම සඳහා තනිවම තීරණය කිරීමේ නිදහස තිබීමට ඇති ඉඩකඩ බොහෝ අඩු ය. ශ්‍රී ලංකාවට අහිමි වූ සහ ඉන්දියාවට හිමි වූ තවත් ශ්‍රේෂ්ඨ කුසලතාවයෙන් යුත් ශ්‍රී ලාංකික නිළි ජැකලින් ෆර්නැන්ඩස් ද එම සමාගම විසින් කළමනාකරණය කරන බව වාර්තා වේ.

දැන් ජැකලින්ට සිදු වූ දෙය පුනරාවර්තනය වීමක් යොහානි හරහා ද සිදුවනු පෙනේ. කෙසේ වෙතත් ජාත්‍යන්තර දක්වා ගිය ඇගේ කීර්තිය සහ ඉන්දියාව වැනි මෙගා වෙළඳපොළකට ලබා දිය හැකි දැවැන්ත මූල්‍ය අපේක්ෂාවන් සමඟ යොහානි යළි ශ්‍රී ලංකාවේ පාලනයට ගැනීම කිසිසේත් පහසු කාර්යයක් නොවේ.

යොහානි සහ ඇගේ ගීතය, බොහෝ කාලයක සිට ජාත්‍යන්තරව ශ්‍රී ලංකාවට සිදු වූ හොඳම දෙයයි. නමුත් ඇය ඉදිරිපත් කරන දේ අපි ප්‍රයෝජනයට නොගන්නේ නම්, ජැකී මෙන් ඉන්දියාව ඇයව ද ගොදුරු කර ගනු ඇත.

මැණිකේ, කරුණාකර, අපේ හදවත් බිඳ නොදමන්න!

සංජීව ප්‍රනාන්දු විසින් ඩේලි මිරර් පුවත්පතට සම්පාදිත ලිපියක දළ පරිවර්තනයකි

Related Posts